بهترین و پرطرفدارترین کویرها

بهترین و پرطرفدارترین کویرها

بهترین و پرطرفدارترین کویرها 

بهترین و پرطرفدارترین کویرها در ایران را بیشتر بشناسید با چکیدهای از آن تورهای کویرگردی یکی از محبوب ترین تورهای طبیعتگردی می باشند که در فصول پاییز و زمستان بشدت پرطرفدار هستند. در ادامه می خواهیم شما را با بهترین تورهای کویر در ایران آشنا کنیم.

مصر اصفهان 6

 

کویر بواسطه جاذبه های طبیعی هیجان انگیزش، آرامش مثال زدنی اش و شب های پرستاره اش برای خیلی ها مکانی جذاب است که ارزش سفر کردن دارد. همین ویژگی های کویر باعث شده است تا سالانه تورهای زیادی با نام تورهای طبیعتگردی کویرگردی” از اقصی نقاط ایران به مقصد کویر برگزار گردند.

بهترین و پرطرفدارترین کویرها

کویرهای زیادی در ایران وجود دارند که در آنها تور برگزار می شود. در ادامه می خواهیم شما را با تعدادی از پرطرفدارترین تورهای کویر ایران آشنا کنیم؛ مکانهایی که اگر به آنجا نرفتید، بدون درنگ و تعلل فرصت سفر به آنها را از دست ندهید!

۱- کویر مصر در خور و بیابانک اصفهان

کویر مصر یا روستای مصر متعلق به ده جندق و شهرستان خور و بیابانک در استان اصفهان است. این کویر دیدنی در فاصله حدودا ۵۰ کیلومتری از شهر جندق و ۶۰ کیلومتری از شهر خور قرار دارد. کویر مصر دارای جاذبه های طبیعی و بکری است که برای علاقه مندان به تورهای کویری، یکی از اولین انتخاب ها برای سفر کردن است. سفر به کویر مصر از تهران بسته به فصل سفر و وضعیت جاده ها حدودا به ۹ تا ۱۰ ساعت زمان نیاز دارد.

قیمت تور کویر مصر بسته به خدمات مختلف نظیر محل اقامت و … متفاوت است.

 اطلاعات بیشتر در مورد این کویر را اینجا بخوانید: آشنایی با کویر مصر 

 

تپه های شنی در کویر مصر

۲- کویر مرنجاب در اصفهان (تورهای کویر)

کویر مرنجاب از دیگر کویرهای معروف ایران است که در شهرستان آران و بیدگل استان اصفهان واقع شده است. در شرق این کویر، کویر بند ریگ و پارک ملی کویر و در غرب آن کویر مسیله و دریاچه‌های نمک حوض سلطان و حوض مره قرار دارند. همچنین در شمال آن دریاچه نمک آران و بیدگل و در جنوب نیز شهرستان آران و بیدگل واقع شده اند. وجود انواع و اقسام جاذبه های طبیعی و فضایی بکر و جذاب موجب شده است که تور کویر مرنجاب یکی از تورهای پرطرفدار طبیعتگردی به شمار آید.

 

کویر مرنجاب در اصفهان

۳- کویر ابوزیدآباد در اصفهان (تورهای کویر)

کویر ابوزیدآباد در اطراف شهر ابوزید آباد از توابع شهرستان آران و بیدگل (استان اصفهان) قرار دارد. وجود تپه های شنی جذاب و ساختار خاص و ویژه کویری در این منطقه، این منطقه را به یکی از مشهورترین کویرهای ایران تبدیل نموده است.  تور کویر ابوزید آباد در شش ماهه دوم سال جزو پرتقاضاترین تورهای کویری محسوب می گردد.

 اطلاعات بیشتر در مورد این کویر را اینجا بخوانید: آشنایی با کویر ابوزیدآباد 

 

بهترین و پرطرفدارترین کویرها

نکات کلی که درباره کویر باید بدانید

بهترین زمان سفر به کویر (تور کویر) در فصول پاییز و زمستان است که شرایط آب و هوایی آنجا مناسب و مطبوع است. شب های کویر، سرد و روزهای آن گرم و خشک است. بهترین زمان کویرگردی در طول روز، اول صبح و آخر روز (غروب) است. برای سفر به کویر حتما میبایست با افراد راه بلد و آشنا به منطقه بروید و وسایل  ضروری مورد نیاز (کلاه،عینک آفتابی، کرم، لباس مناسب و …) را با خود به همراه داشته باشید. برای سفر به کویر، استفاده از تورهای گروهی طبیعتگردی بهترین گزینه است؛ هم از نظر هزینه و هم از نظر امکان بازدید از مکان های گردشگری و جلوگیری از گم شدن های احتمالی.

 

 

 

ایجاد شده با  توسط تیم طبیعت گردی لارک

به اشتراک بگذارید:

جهت دریافت اطلاعات بیشتر و مشاوره رایگان با شماره 91031880-021 تماس بگیرید.