جزیره هرمز قشم

جزیره هرمز قشم

جزیره هرمز قشم

جزیره هرمز قشم یکی از زیباترین، خاص ترین و دارای اهمیت ترین جزیره ها در ایران است

علاقه مندان به تورهای ایرانگردی حتما نام جزیره هرمز قشم زیاد شنیده اند؛ جزیره ای دیدنی در جنوب کشور که واقعا هر ایرانی باید از آن دیدن کند. با ما همراه باشید تا در ادامه با جزیره هرمز قشم، بیشتر آشنا شوید.

جزیره هرمز در بندرعباس

 

جزیره هرمز قشم مکانی با خاک های خاص و ویژه است که در استان هرمزگان واقع شده است. این جزیره بواسطه خاک های معجزه آسای رنگارنگی که دارد یکی از مکان های مورد علاقه تورهای طبیعتگردی است. از آن با عنوان “بهشت زمین شناسان و خاک شناسان” یاد می شود.

معرفی جزیره 

جزیره ی قشم، ۴ جزیره کوچک به نام های “هنگام”، “لارَک”، “هرمز” و “ناز” دارد. جزیره هرمز قشم یکی از این جزیره هاست که هم از نظر زیبایی های طبیعی (خاک های رنگارنگ) و هم از نظر موقعیت جغرافیایی (نزدیکی با تنگه هرمز که یک مکان عبوری کلیدی در خلیج فارس است) یکی از مهمترین جزیره های قشم به حساب می آید. جزیره هرمز قشم شکلی شبیه به بیضی دارد و دارای ۷ کیلومتر طول و حدودا ۷.۵ کیلومتر عرض است و مساحتی حدودا ۴۳ کیلومتر مربعی دارد. نمای جزیره هرمز قشم از بالا شبیه به یک صدف زیبا است که جاده ای زیبا و ساحلی دور آن را احاطه کرده است.

 

نمایی زیبا از ساحل قشم

 

یکی از اصلی ترین دلایل محبوبیت جزیره هرمز قشم، داشتن خاک های سرخ و رنگارنگ است که موجب حیرت کسانی می شود که برای بار اول از این مکان دیدن می کنند. جزیره هرمز قشم دارای خاک هایی کم نظیر و نادر در دنیا با بیش از ۷۰ کانی مختلف است که کاربرد غذایی و درمانی نیز دارد.

 

خاک سرخ و رنگارنگ در جزیره

 

هرمز قشم کجاست و راه های دسترسی به آن

جزیره هرمز قشم جزو بخش هرمز شهرستان قشم در استان هرمزگان است در فاصله حدودا ۱۰ کیلومتری از بندرعباس و ۲۰ کیلومتری از جزیره قشم قرار دارد. سفر از تهران به جزیره هرمز قشم و سایر شهرهای ایران از دو طریق امکان پذیر است: اولی از طریق بندرعباس-قشم-جزیره هرمز و دومی از طریق بندرعباس-جزیره هرمز.

 

نقشه جزیره هرمز قشم

 

نحوه رفتن به جزیره هرمز از هر جای ایران به این صورت است که ابتدا باید خود را به بندرعباس برسانید؛ چه با هواپیما و چه با قطار و چه با ماشین سواری یا اتوبوس. سپس از آنجا هم می توانید بصورت مستقیم و از طریق شناورهای تندرویی که در اسکله حقانی قرار دارند بصورت مستقیم به جزیره هرمز قشم بروید (حدودا نیم ساعت) و هم می توانید از بندرعباس با لنج های مسافرتی که بطور منظم حرکت دارند (از صبح تا ۱۶ عصر هر نیم ساعت)،ابتدا به جزیره قشم بروید و از آنجا با قایق حدودا ۱۰ دقیقه ای به جزیره هرمز قشم بروید.

بهترین زمان بازدید از جزیره هرمز قشم

بهترین زمان سفر به جزیره هرمز قشم فصول پاییز و زمستان است. البته در اوایل بهار (اول فروردین تا اواسط اردیبهشت) هم، بازدید از این جزیره دیدنی مناسب است. شرایط آب و هوایی این منطقه مانند اکثر مناطق جنوب کشور در فصول سرد (۶ ماه دوم سال) بسیار مطبوع و مناسب است و در فصول گرم (۶ ماه اول سال) بسیار گرم است.

 

بازدید از جزیره هرمز قشم

نکات جالبی که درباره جزیره هرمز باید بدانید!

جزیره هرمز قشم دارای قدمتی حدودا ۶۰۰ میلیون ساله است! در ساحل جزیره هرمز مانند سایر جزیره های قشم، جزر و مد آب (جلو آمدن آب دریا در ساحل) در شب ها اتفاق میفتد و روزها دوباره به حالت قبلی بر می گردد. اهالی جزیره هرمز از خاک سرخ این جزیره بعنوان ادویه در غذا،مواد اولیه برای تهیه نان و حتی مواد آرایشی و دارویی استفاده می کنند!

توصیه گروه طبیعت گردی لارک

جزیره هرمز قشم بعنوان یکی از قشنگ ترین جزیره های ایران، سالانه پذیرای گردشگران داخلی و خارجی زیادی است. شاید این جزیره در سالهای گذشته به نوعی بکر و کمتر شناخته شده بود اما در سالهای اخیر و بواسطه انتشار تصاویر حیرت انگیز از زیبایی های طبیعی اش،کم کم معروف و شناخته شده شد و افراد زیادی را به سمت خود کشاند. در ایران هم که هر مکانی که در آن تعداد مسافران ورودی زیاد شود، متاسفانه آسیب زیادی می بیند!چنانچه به تور جزیره هرمز رفتید حتما به یاد داشته باشید که ذره ذره این جزیره دینی و زیبا به نوعی میراث ما ایرانی هاست و تا آنجایی که می توانید سعی کنید فقط از جاذبه های طبیعی اش لذت ببرید و کوچکترین آسیبی به آن نزنید؛ آیندگان هم در زیبایی ایرانِ امروز سهیم اند.

 

رزرو-تور-اینجا-کلیک-کنید

ایجاد شده با  توسط تیم طبیعت گردی لارک

به اشتراک بگذارید:

جهت دریافت اطلاعات بیشتر و مشاوره رایگان با شماره 91031880-021 تماس بگیرید.