کویر مصر اصفهان

کویر مصر اصفهان

کویر مصر اصفهان و معرفی آن

تور کویر مصر یکی از معروفترین تورهای کویری در ایران است که ، علاقه مندان به تورهای طبیعتگردی یکروزه و چندروزه حتما نام آن را بارها و بارها شنیده اند؛ کویری بکر و کم نظیر در شهرستان خور و بیابانک استان اصفهان که سالانه بازدیدکنندگان زیادی را به سمت خود می کشاند؛ با ما همراه باشید تا در ادامه با این کویر محبوب، بیشتر آشنا شوید.

کویر مصر در اصفهان

 

کویر مصر نام کویری کم نظیر با جاذبه های خاص و ویژه است که در قلب ایران، در اطراف شهرستان خور و بیابانک (استان اصفهان) واقع شده است. این کویر بواسطه بکر بودن و وجود طبیعت فوق العاده ای که دارد همواره یکی از اولین انتخاب های علاقه مندان به تورهای کویر گردی به حساب می آید.

معرفی کویر مصر

کویر مصر متعلق به روستایی به همین نام  یعنی “روستای مصر” است که بواسطه تپه های شنی (دریای شن)، چاه عمیق، آسمان پرستاره در شب و … یکی از معروف ترین کویرهای ایران به حساب می آید و حس آرامش واقعی را می توان در آن تجربه کرد.

 

کویر مصر در شب

 

کویر مصر کجاست و راه های دسترسی به آن

کویر یا روستای مصر جزو دهستان جندق و شهرستان خور و بیابانک در استان اصفهان است که در فاصله حدودا ۵۰ کیلومتری از شهر جندق و ۶۰ کیلومتری از شهر خور قرار دارد. سفر به کویر مصر از تهران بسته به فصل سفر و وضعیت جاده ها حدودا ۹ تا ۱۰ ساعت زمان نیاز دارد. برای رفتن به روستای مصر از تهران ۲ راه وجود دارد:

راه اول:

  • اسامی شهرهایی که برای رسیدن به این کویر باید طی کرد عبارتند از:
  • تهران، ورامین، سمنان، روستای مصر.

 

مسیر کویر مصر از تهران

 

راه دوم:

  • اسامی شهرهایی که برای رسیدن به این کویر باید طی کرد عبارتند از:
  • تهران، قم، کاشان، روستای مصر.

 

راه دسترسی به کویر مصر از تهران

 

توجه گردد که در تورهای کویر مصر معمولا استفاده از راه اول مرسوم تر است.

جاذبه های گردشگری 

معروف ترین جاذبه های دیدنی و تفریحی در کویر مصر که موجب رونق گردشگری در این منطقه شده است عبارتند از: پیاده روی بر روی تپه‌های شنی در اطراف روستا

 

تپه های شنی

 

موتور سواری، شترسواری و ماشین سواری (پاترول های ویژه) در کویر مصر

 

سافاری

 

جمع شدن دور آتش در شب ها و اجرای موسیقی زنده

 

آتیش بازی

 

رصد ستاره ها در شب های کویر که واقعا حسی فوق العاده است ، و انگار ستاره ها را به معنی واقعی می شود، با دست لمس کرد

 

کویر مصر اصفهان

 

و همین طور موارد زیر: وجود نیزارهایی گسترده و سبز در فاصله ۵ کیلومتری روستا وجود یک چاه آب عمیق در این مطقه که علت اصلی پیدایش و نامگذاری این روستا نیز همین چاه بوده است وجود یک سرسبزی متناقص و البته جذاب در منطقه بیابانی و کشت درخت گزوجود خانه‌های کویری در دل کویر برای اقامت مسافران کویری

 

تور شاد کویر مصر

بهترین زمان بازدید از مصر

بهترین زمان سفر به کویر مصر فصول پاییز و زمستان است. البته اوایل بهار (اول فروردین تا اواسط اردیبهشت) نیز برای بازدید از این کویر مناسب است. آب و هوای کویر مصر مانند اکثر کویرهای ایران در فصول سرد (۶ ماه دوم سال) بسیار مطبوع و مناسب است و در فصول گرم (۶ ماه اول سال) بسیار گرم است.

نکات جالبی که درباره مصر باید بدانید!

کویر مصر در کنار کویر مرنجاب و کویر ابوزید آباد، جزو معروف ترین و شناخته شده ترین کویرهای ایران به حساب می آیند. صحنه هایی از فیلم سینمایی “خیلی دور خیلی نزدیک” ساخته رضا میرکریمی با بازی مسعود رایگان در این کویر فیلمبرداری شد و بعد ازآن شهرت این کویر چندین برابر شد.

 توصیه گروه طبیعت گردی لارک

کویر مصر بعنوان یکی از پرطرفدارترین و معروف ترین کویرهای ایران، سالانه پذیرای گردشگران داخلی و خارجی زیادی در قالب تورهای طبیعتگردی است. آن چیزی که در بازدید از کویر مصر و بطور کلی کلیه کویرها باید رعایت کرد اینستکه به هیچ عنوان نباید در زمان گشت های روزانه به تنهایی و بدون نقشه و یا راهنمای مجرب اقدام نمود. محیط های کویر بواسطه ماهیت یکسان و شباهتی که دارند، بسیار گول زننده هستند و باید در بازدید از آنها مجهز بود و با افراد کاربلد و حرفه ای همراه شد.

در تور کویر مصر این موارد را با خود به همراه داشته باشید: عینک، پتو مسافرتی، دارو مورد نیاز، لوازم شخصی، ملحفه، پلاستیک جهت ریختن زباله.

 

 

 

ایجاد شده با  توسط تیم طبیعت گردی لارک

به اشتراک بگذارید:

جهت دریافت اطلاعات بیشتر و مشاوره رایگان با شماره 91031880-021 تماس بگیرید.